Soraya, Nida (2017) Efl students’ needs analysis for developing basic grammar curriculum of English Education Study Program of IAIN Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
Text
Skripsi Nida Soraya - 1301120882.pdf Download (1MB) |
Abstract
This research related to comprehension and ability of the learners about grammar. This research aimed to know the learners’ need in study grammar. This research focused on analysis of necessities, lacks, and wants of the learners when learning grammar.
This research was descriptive study with qualitative approach. The data were collected by using multiple choice test, questionnaire, interview, and documentation. The subjects of this research were learners from 3rd semester English Education Study Program focused on B class Intermediate English Grammar. The multiple choice test and the questionnaire divided to twenty seven learners, and the data of interview got from three learners representation as source information.
The conclusions in this research were comprehension and ability of the learners about grammar still low level. Necessities of the learners were improved grammatical comprehension, the learners have motivation for improved skill, and needed a grammar book which learning self-taught. Lacks of the learners were comprehension about grammar still low, difficulties constructing sentences correctly, difficulties comprehending lecturer’s explanation when the lecturer’s used unfamiliar vocabulary. Wants of the learners were improved writing skill and speaking skill, more confidence when speak, the lecturer should be know the good learning method.
ABSTRAK
Penelitian ini berhubungan dengan pemahaman dan kemampuan mahasiswa tentang grammar. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui kebutuhan mahasiswa dalam belajar grammar. Penelitian ini terfokus pada analisis kebutuhan, kekurangan, dan keinginan mahasiswa dalam mempelajari grammar.
Penelitian ini adalah penelitian yang bersifat studi kasus dengan pendekatan kualitatif. Pengumpulan data melalui teknik tes pilihan ganda, angket, wawancara, dan dokumentasi. Subjek pada penelitian ini mahasiswa dari semester 3 program studi pendidkan bahasa Inggris fokus pada kelas B intermediate english grammar. Tes pilihan ganda dan angket dibagikan kepada 27 mahasiswa, dan data wawancara diperoleh dari 3 perwakilan mahasiswa sebagai sumber informasi..
Kesimpulan penelitian ini mengatakan bahwa mahasiswa harus memperbaiki pemahaman tentang grammar. Dari hasil tes 50 soal pilihan ganda mahasiswa masih kesulitan memahami dan menjawab tes tentang grammar dengan benar. Hanya 6 orang yang bisa menjawab lebih dari 30 soal benar, jadi pemahaman dan kemampuan mahasiswa tentang grammar masih dibawah rata-rata. Mahasiswa memerlukan sebuah buku grammar yang mudah untuk dipahami dengan belajar sendiri tanpa bantuan orang lain. Sehingga mereka bisa mengembangkan kemampuan berbahasa dari motivasi dirinya sendiri dengan mempelajari grammar lebih giat.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | grammar |
Subjects: | 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2004 Linguistics > 200408 Linguistic Structures (incl. Grammar, Phonology, Lexicon, Semantics) > 20040803 Syntax and Grammar |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | puttry puttry ekaputri |
Date Deposited: | 08 Oct 2018 07:12 |
Last Modified: | 08 Oct 2018 07:12 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/1181 |
Actions (login required)
View Item |