Reading comprehension questions types of english textbook “When English Rings a Bell” published by KEMENDIKBUD RI 2016

Nisa, Dewi Khoirun (2017) Reading comprehension questions types of english textbook “When English Rings a Bell” published by KEMENDIKBUD RI 2016. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
SKRIPSI DEWI KHOIRUN NISA -1301130889.pdf

Download (1MB)

Abstract

This study is aimed to know types of reading questions found in reading text in English textbook entitled When English Rings A Bell by KEMEDIKBUD RI 2016. To collect the data, the writer used level of reading questions taken from Barrette’s Taxonomy because the specific purpose of Barrett’s Taxonomy (used by the Department of Basic Education to set Home Language examinations) is to assess questions that measure reading comprehension.
The writer employed descriptive content analysis since the study described the types of questions found in reading text of the textbook, and the subject of the study was the English textbook for seven grade containing eleven chapters. The finding shows that from 11 chapters there were 5 chapters not founded the reading questions types there. The writer found out the types of reading comprehension questions based on Barrette’s taxonomy divided into 93 questions such as literal 32 (35%), reorganization 7 (7.5%), inference 44 (47%), evaluation 3 (3.3%) and appreciation 7(7.5%). Based on the results of categorization the degree of difficulty ‘Easy’, ‘Moderate’ and ‘Difficult’ based on table Umalusi’s Home Language instrument for Home Language examination analysis based on Barrette’s Taxonomy. There were 38 (40.9%) questions belongs to moderate degree of difficulty. From the types of reading comprehension, inference is the most dominant types of comprehension. From the types of reading comprehension, inference is the most dominant types of comprehension. This showed that the questions in the textbook were between easy and difficult. Giving them higher thinking questions, it made the students add their knowledge and think more. Giving them higher thinking questions, it made the students add their knowledge and think more. In conclusion, the English textbook “When English Rings A Bell” for seven grades students can be used as the material for reading comprehension questions skills.

ABSTRAK

Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui jenis bacaan pertanyaan yang ditemukan dalam bacaan teks dalam buku teks bahasa Inggris berjudul When English Rings A Bell oleh KEMEDIKBUD RI 2016. Untuk mengumpulkan data, penulis menggunakan tingkat bacaan pertanyaan yang diambil dari Taksonomi Barret karena tujuan spesifik Barrett's Taksonomi (yang digunakan oleh Departemen Pendidikan Dasar untuk mengatur ujian Bahasa) adalah untuk menilai pertanyaan yang mengukur pemahaman bacaan.
Penulis menggunakan analisis isi deskriptif karena penelitian ini menggambarkan jenis pertanyaan yang ditemukan dalam teks bacaan buku teks, dan subjek penelitian adalah buku teks bahasa Inggris untuk kelas tujuh yang berisi sebelas bab. Temuan tersebut menunjukkan bahwa dari 11 bab ada 5 bab yang tidak menemukan jenis pertanyaan bacaan di sana. Penulis menemukan jenis pertanyaan pemahaman bacaan berdasarkan taksonomi Barrette dibagi menjadi 93 pertanyaan seperti literal 32 (35%), reorganisasi 7 (7,5%), kesimpulan 44 (47%), evaluasi 3 (3,3%) dan apresiasi 7 (7,5%). Berdasarkan hasil kategorisasi tingkat kesulitan 'Mudah', 'Sedang' dan 'Sulit' berdasarkan tabel alat Bahasa Rumah Umalusi untuk analisis analisis Bahasa Home berdasarkan Taksonomi Barrette. Ada 38 (40.9%) pertanyaan termasuk tingkat kesulitan yang moderat (sedang). Dari jenis pemahaman, inferensi adalah jenis pemahaman yang paling dominan. Hal ini menunjukkan bahwa pertanyaan dalam buku teks itu diantara keduanya yaitu mudah dan sulit. Memberi mereka pertanyaan pemikiran yang lebih tinggi, hal itu membuat para siswa menambahkan pengetahuan mereka dan berpikir lebih banyak. Kesimpulannya, buku teks bahasa Inggris "When English Rings A Bell" untuk siswa kelas tujuh dapat digunakan sebagai bahan untuk keterampilan membaca pemahaman pertanyaan.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: pemahaman bacaan; jenis pertanyaan berdasarkan taksonomi Barrette; buku teks
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: puttry puttry
Date Deposited: 12 Sep 2018 06:16
Last Modified: 12 Sep 2018 06:16
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/1101

Actions (login required)

View Item View Item