Lestari, Bona (2017) The effectiveness of suggestopedia method toward students motivation and reading comprehension at Second Grade Of Mts Darul Amin Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
Text
Skripsi Bona Lestari - 1301120906.pdf Download (2MB) |
Abstract
This study was aimed to investigating:(1)To measure the effect of suggestopedia toward students reading motivation at second grade of MTs Darul Amin Palangka Raya. (2) To measure the effect of suggestopedia towardreading comprehension at second grade of MTs Darul Amin Palangka Raya.(3) To measure the effect of suggestopedia method toward students reading motivation and reading comprehension at second grade of MTs Darul Amin Palangka Raya.
The study includes in quantitative research with Quasi-Experimental Design. For the data collection, it was instrument such as questionnaire, test and documentation. The population of the research were the second grade students of MTs Darul Amin Palangka Raya which consist of 106 students. The writer used clustering sampling technique in this study and took two classes, they were A class as experimental group and B class as control group. After getting the data were from questionnaire, pretest and posttest, the writer used One-Way ANOVA to analyze the data and the result showed that there was significant differences among groups after doing the treatment with Fvaluewas higher than Ftable(9.800> 3.18).
The study showed result (a) Reading motivation of experiment class showed the significant value(0.001 lower ≤ 0.05). It meant that there was significant effect of suggestopedia method towardstudents’ reading motivation; (b) Reading comprehension of experiment class showed the significant value(0.001 lower ≤ 0.05). It meant that there was significant effect of suggestopedia methodtowardstudents’ reading comprehension. (c) There is no different effect between reading motivation and reading comprehension, the use of suggestopedia were effective in improving students’reading motivation and reading comprehension. It was based on the calculation showed that the significant value was higher than alpha (870 ≥ 0.05).
Based on the result, it was recommended to the students to increase their motivation and reading comprehension, for a teacher should apply suggestopedia method in teaching readinggenerally and increasing student’s motivation especially.
ABSTRAK
Penelitian ini bertujuan untuk menginvestigasi: (1) Untuk mengukur pengaruh metode suggestopedia terhadap motivasi membaca siswa kelas dua di MTs Darul Amin Palangka Raya. (2) Untuk mengukur pengaruh metode suggestopedia terhadappemahamanmembacasiswakelasdua di MTs Darul Amin Palangka Raya.(3)Untuk mengukur pengaruh metode suggestopedia terhadap motivasi membaca dan pemahaman membaca siswa kelas dua di MTs Darul Amin Palangka Raya.
Penelitian ini termasuk tipe kuantitatif dengan desain Quasi-Eksperimen. Untuk pengumpulan data, instrument yang di butuhkan seperti angket, tes dan dukumentasi. Populasi dari penelitian ini adalah siswa kelas dua di MTs Darul Amin Palangka Raya dengan jumlah 106 siswa. Penulis menggunakan teknik clustering sampling dalam penelitian ini dan mengambil dua kelas, yakni kelas A sebagai grup eksperimendan B sebagai group control. Setelah mendapatkan data dari angket, Pre-test dan post-test.Penulis menggunakan ANOVA satu arah dalam menganalisis data, dan hasilnya menunjukkan bahwa ada perbedaan yang sangat signifikan antar kelompok setelah dilakukannya perlakuan dengan Fhitung lebih tinggi dari Ftabel (9.800> 3.18).
Penelitian ini menunjukkan hasil (a) Motivasi membaca siswa kelas eksperimen menunjukan hasil yang signifikan, dengan nilai signifikan lebih rendah dari alpha (0.001≤ 0,05); yang artiny amengajar dengan menggunakan metode suggestopedia memberikan pengaruh yang signifikan terhadap motivasi membaca siswa; (b) Pemahaman membaca siswa kelas eksperimen menunjukan hasil yang signifikan, dengan nilai signifikan lebih rendah dari alpha (0.001≤ 0,05), yang artinya mengajar dengan menggunakan metode suggestopedia memberikan pengaruh yang signifikan terhadap pemahaman membaca siswa; (c) Tidak ada pengaruh yang berbeda antara motivasi membaca dan pemahaman membacasiswa. Hal ini didasarkan pada perhitungan menunjukkan bahwa nilai signifikan lebih tinggi dari alpha (870 ≥ 0,05).
Berdasarkan hasil penelitian diatas, maka dianjurkan kepada siswa untukmenggunakan metode suggestopedia ini dalam upaya meningkatkan motivasi membaca dan pemhaman membaca siswa. Strategi ini juga dianjurkan untuk guru dalam tahap belajar mengajar membaca dikelas dan untuk menambah motivasi siswa.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Efektivitas; Suggestopedia; Motivasi Membaca; Pemahaman Membaca |
Subjects: | 13 EDUCATION > 1399 Other Education > 139999 Education not elsewhere classified |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | puttry puttry ekaputri |
Date Deposited: | 02 Aug 2018 03:31 |
Last Modified: | 02 Aug 2018 03:31 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/1089 |
Actions (login required)
View Item |